5 SPÔSOBOV, AKO BYŤ V ROKU 2019 LEPŠÍM MUŽOM

04.01.2019

Preč sú (snáď) časy, kedy hodnotíme mužovu hodnotu len na základe veľkosti jeho konta, auta a bicepsu.

Iste, mať svoje ciele v rámci svojej práce či biznisu je viac ako skvelé, zvládnuť 30 zhybov na hrazde tiež rozhodne nie je nijaká hanba a vysoké ambície k modernému mužovi prirodzene patria, no rok 2019 môže byť aj o niečom inom, ako o hone na vypracované brušné svalstvo.

Rozhodli sme sa preto pre vás zozbierať päť zaujímavých predsavzatí, ktoré vás dokážu v roku 2019 posunúť na úplne novú úroveň.


#1 Odložte telefón

Smartfóny vytvorili vo svete šialený paradox - dovolili nám byť v spojení prakticky nonstop a s kýmkoľvek, no napriek tomu sa čoraz viac ľudí cíti osamelo.

Mnohí ľudia riešia svoj Instagram a Facebook natoľko, až zabúdajú na tých, ktorí im stoja po boku. Výsledok? Zhoršené medziľudské vzťahy.

Riešenie je jednoduché. Obmedzte to. No a čo, že vám blikla notifikácia, ono to chvíľku počká. Obzvlášť, ak ste práve na pive s kamarátom, ktorého ste dlho nevideli.


#2 Minimalizujte nadbytočné

Ak sa chceme plynule pohybovať vpred, potrebujeme najskôr vedieť, kam vlastne ideme. Urobte si teda poriadok vo svojich prioritách a cieľoch.

Začnite prácou. Rozdeľte si e-maily na dôležité, nedôležité a absolútne nepodstatné a odpovedajte na ne v tomto poradí.

Rovnako môžete toto pravidlo aplikovať aj na váš šatník. Miesto 10 tričiek s pochybnou potlačou skúste 3 basic tričká, investujte do pár kvalitných a nadčasových kúskov, ktoré vydržia dlhé roky aj v otázke kvality, aj v otázke štýlu, čím ušetríte stres a v konečnom dôsledku aj peniaze.

Prerušte styky s tým "kamarátom", ktorý má neustálu potrebu vás zhadzovať, odhláste sa zo všetkých newsletterov, ktoré nečítate. Zjednodušiť sa dá naozaj akákoľvek oblasť vášho života.


#3 Trávte viac času vonku

Slnko. To je tá veľká žltá vec na oblohe. Spomínate si?

Samozrejme žartujeme, každopádne je alarmujúce, koľko času mnohí trávime skrytý v našich kanceláriach a domovoch. Slnko je (nezabúdajte na správnu ochranu!) našim najlepším priateľom v otázkach príjmu veľmi dôležitého vitamínu D, prispieva k dostatočnej produkcii testosterónu a zlepšuje náš spánok.

Aj pár desiatok minút denne môže spôsobiť hotové zázraky.


#4 Majte trochu v paži

My ako ľudia sme sociálne tvory. Prirodzene nám teda záleží na tom, čo si o nás myslia ľudia okolo.

Skúste sa však sústrediť naozaj len na ľudí, ktorí sú pre vás dôležití a nedovoľte, aby sa vám príspevky na sociálnych sieťach dostali príliš pod kožu.

Málo lajkov na Instagrame? A je to naozaj dôležité? Hovorí to o vás niečo?

Že váš kamarát je na Maldivách a vy sa slníte akurát na miestnej priehrade? A nemá to svoje kúzlo?


#5 Buďte vďační za to, čo máte

Negatívne správy, ktoré nás denne bombardujú a zopár nepríjemných udalostí v našom živote môže vyvolať dojem, že život ako taký nestojí za to. Ale to je veľký omyl!

Skúste si každý večer pred spaním pripomenúť 3 veci, za ktoré ste vo svojom živote vďačný. Ideálne, ak to budú zdanlivé všednosti, ako napr. úsmev sympatickej slečny v kaviarni, či západ slnka, ktorý sprevádzal vašu cestu domov.

Tento psychológiou overený koncept vám môže dlhodobo výrazne zlepšiť náladu a chuť do života.